کد مطلب:149828 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:267

آثار و برکات زیارت قبر حسین
محمد بن مسلم می گوید، حضرت امام باقر،، علیه السلام، فرمود:

مروا شیعتنا بزیارة قبر الحسین، علیه السلام، فان اتیانه یزید فی الرزق و یمد فی العمر و یدفع مدافع السوء و اتیانه مفترض علی كل مؤمن یقر للحسین بالامامة من الله عزوجل؛ [1] شیعیان ما را امر كنید كه به زیارت قبر حسین، علیه السلام، بروند زیرا انجام زیارت قبر امام حسین، روزی را زیاد كرده، عمر را افزایش می دهد و جلوگیری از حوادث و رویدادهای بد و خطرناك خواهد نمود، زیارت قبر امام حسین بر هر مؤمنی كه اقرار به


امامت حسین، علیه السلام، از سوی خدای عزیز و جلیل دارد، لازم است.

در این روایت شریفه، پنج مطلب راجع به زیارت امام حسین، علیه السلام، آمده كه بیانگر عظمت آن حضرت است، نخست، امام باقر، علیه السلام، مخاطبین خود را امر می فرماید: به اینكه شیعیان را امر كنند كه قبر حسین را زیارت كنند.

سپس به سه فایده از فواید زیارت قبر امام حسین اشاره می كنند:

1 - زیارت قبر آن بزرگوار موجب افزایش روزی خواهد بود و خداوند به بركت آن بزرگوار، درهای رزق خود را به روی زائران وی می گشاید.

2 - زیارت آن بزرگوار، از نزدیك، سبب طول عمر انسان است و خداوند در پرتو زیارت آن قبر مطهر، به عمر زیارت كنندگان خواهد افزود.

3 - زیارت قبر مطهر حسین بن علی، علیه السلام، زمینه های ناراحتی و مشكلات را از بین می برد و حوادث تلخ و دشوار را از زندگی انسان دفع خواهد نمود.

و آخرین مطلب، این است كه انجام این زیارت، برای هر كسی كه امام حسین را امام و پیشوایی از سوی خداوند می داند، لازم است و گویا لازمه اقرار به امامت آن حضرت، من عندالله تعالی، زیارت قبر مطهر آن بزرگوار است.


اكنون كسی كه زیارت قبر مباركش این همه مورد اهتمام بوده و اینقدر آثار خیر و بركات بی شمار بر آن مترتب می شود، و آنقدر زیارتش مورد عنایت است كه تعبیر به (مفترض) از آن شده، و در آستانه ی وجوب می باشد، بزرگترین شخصیت عالم وجود، و محبوب دربار معبود، حضرت سیدالشهداء، علیه السلام، می باشد، اوست كه این همه آثار و بركات، بر زیارت قبرش مترتب می باشد.



[1] ابن قولويه، محمد؛ كامل الزيارات، ص 163.